luni, 25 decembrie 2017

Prăjitură grilă cu gem

Când am căutat gemul pentru ultimele clătite, am ajuns la concluzia că avem multe borcane (cu gem, evident) în cămară. Așa că am început să caut rețete de prăjituri. M-am orientat, în primă instanță, după poze și m-am oprit la Linzer torte, cea mai veche rețetă cunoscută (conform wikipedia). Și m-am inspirat din aceasta.

Ingrediente:
  • 250 de grame de faina
  • 130 de grame de unt
  • 50 de grame de migdale (sau miez de nucă)
  • un ou mare
  • 100 de grame de zahar
  • coaja de la o lămâie
  • un plic de zahăr vanilat
  • un praf de sare
  • 300g de gem la alegere
Pregătire:
  • zdrobiți migdalele/nucile într-o piuă
  • puneți făina, migdalele/nucile, zahărul, coaja de lămâie, zaharul vanilat și sarea într-un bol
  • adăugați untul tăiat bucățele
  • amestecați până când amestecul are un aspect nisipos
  • adăugați oul și frământați rapid până când obțineți o compoziție omogenă (mai puneți făină dacă este prea moale)
  • formați o bilă și puneți-o la frigider pentru o oră
Preparare:
  • împărțiți aluatul în 2 bucăți (2/3 +  1/3)
  • întindeți bucata mare într-o foaie de 5-7mm grosime (nu uitați să presărați făină pe blatul de lucru)
  • răsuciți pe sucitor și transferați foaia în forma de copt (eu am făcut-o în capacul unui vas de Jena de 20cm)
  • uniformizați marginile decupându-le la aceeași înălțime
  • înțepați aluatul din loc în loc cu furculița
  • turnați gemul
  • întindeți aluatul rămas și tăiați fâșii de 1cm lățime
  • așezați-le deasupra gemului în formă de de grilaj
  • coaceți 40 de minute la 175 de grade
Poftă bună! (Este foarte bună la cafea sau cu un păhăruț de lichior.)
PS: După ce v-a ieșit o dată, încercați cu cantități duble data viitoare.



Niciun comentariu: